Doorgaan naar artikel

Aandeel online boodschappen in VK loopt verder op

Foto: Canva

Foto: Canva

Het aandeel online bij de boodschappen door Britse consumenten is opgelopen tot ruim 15%. Een jaar geleden kwam dat aandeel nog uit op 8,7%.

Die verdere toename van online stopt de opmars van Aldi en Lidl die tot nu toe niet of nauwelijks online shoppen aanbieden. Volgens marktonderzoeker Kantar bestelde rond een kwart van alle Britse huishoudens de afgelopen maand minstens één keer de boodschappen online. Dat betekent dat in vier weken tijd meer dan drie ton aan voeding aan de deur is afgeleverd. “Het was een buitengewone twaalf maanden voor online. Die trend zal aanhouden, omdat de meeste mensen tevreden blijken over deze service”, aldus hoofd retail Fraser McKevitt.

Aldi en Lidl

Die trend heeft het al tien jaar fors groeiende Lidl een paar punten marktaandeel gekost. Aldi, dat vorig jaar met online is begonnen, leverde ook in maar minder dan de Duitse collega. “Hun verkopen nemen wel toe, maar dat is elders meer. Ze hebben hier een kans laten slippen maar we moeten wel afwachten wat er gebeurt als de pandemie voorbij is.”

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin