Strategische Food & Agrimarketing

Marketing is belangrijker dan ooit. De snelle digitale verandering zorgt voor een verschuiving van de markt en een andere klantvraag. Als marketeer is het belangrijk hierover een visie te hebben waarbij executie uiteindelijk allesbepalend is. Tijdens de collegereeks Strategische Food & Agrimarketing leer je aan de hand van het ‘Business roadmapping model’ het heden en het verleden te begrijpen, met ultiem doel ‘return on business’ te creëeren. Uiteraard komt ook de uitvoering van de marketingstrategie aan bod. Waar mogelijk gebruiken sprekers voorbeelden uit de praktijk ter verduidelijking. Doordat je de reeks volgt met gelijkgestemde marketeers kun je gezamenlijke uitdagingen bespreken en als elkaars klankbord fungeren.

Kortom: de collegereeks Strategische Food & Agrimarketing geeft antwoord op de vraag hoe jij als marketeer waarde voor jouw organisatie, jouw klanten én jezelf creëert.
De collegereeks wordt georganiseerd in samenwerking met Food & Agri Business Academy en Nyenrode Business Universiteit. Met inspirerende hoogleraren en sprekers uit de praktijk!

Programma

College 1 | Het begrijpen van het heden: Marketingstrategie en waardecreatie
  • Succesvol creëeren van nieuwe business modellen door gebruikmaking van het business canvas model
  • Value proposition canvas
  • Hoe marketing en business roadmapping het concurrentievermogen van uw bedrijf ten goede komen
  • Succesvolle lanceringsstrategieën en de design-marketing interface
  • De cruciale rol van het team voor een snelle go-to-market strategy
Prof.dr. Henry Robben, Hoogleraar Marketing, Nyenrode Business Universiteit
College 2 | Het begrijpen van het heden: Customer Experience in relatie tot content marketing
  • Customer experience management: optimaliseren van de klantbeleving en het vertalen van klantinzichten naar winstgevende activiteiten
  • Veranderingen in het medialandschap van de food & agrisector: omgaan met diverse kanalen om klanten te bereiken
  • Customer journey mapping & design
  • Content marketing: inhoud, delen, verreiken en verspreiden
  • Effect van content marketing op customer engagement, klantbeleving, merkbinding en sales
Sander Stallinga,  managing partner 4net Amsterdam en lid van de adviesraad communicatie van de Hogeschool van Amsterdam
College 3 | Het begrijpen van de toekomst: nieuwe technologieën en marketing
  • Ontdekken van de juiste plek in je waardepropositie voor digitalisering (ondersteuning van het basisproces, digitaliseren van producten en diensten, opvangen van user gaps)
  • Methoden om te bepalen waar technologie strategisch ingezet kan worden
  • Het op gang krijgen van een innovatieproces
  • Lokaal concurreren: kan dat nog wel?
  • Concurrentie van bedrijven die jouw business anders definiëren
Bas van Hulsenbeek, Digital Strategist, Customer Interaction Enabling ABN AMRO B.V.
College 4 | Het creëren van return on business: food- en agri neuromarketing
  • Overtuigingsprincipes van Cialdini
  • Nudging: sturend in plaats van dwingend marketing bedrijven
  • Bewust het onbewuste beïnvloeden in sales- en marketingprocessen
  • Toepassen van inzichten uit de neuromarketing in strategie en marketingexecutie
  • Invloed op merkidentiteit en postionering van het onbewuste
  • Irrationaliteit in beslistrajecten verklaard vanuit neurowetenschap
Martin de Munnikcommunicatiestrateeg en medeoprichter van neuromarketingbureau Neurensics
College 5 | Aandachtsmarketing - Van Share of Voice naar return on Attention
Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is onze aandacht kostbaarder dan ooit. Hoe zorg je dat jouw boodschap nog opvalt? In dit college leer je op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek en food & agri voorbeelden uit de praktijk hoe je wél aandacht voor jouw boodschap krijgt. Klaas Weima licht aan de hand van empirische observaties toe waarom aandacht superschaars is. We gaan in op de zes bewezen aandachtstrekkers voor effectieve communicatie ondersteund met veel praktische voorbeelden.
  • De laatste trends op het gebied van digitale marketingcommunicatie en media
  • De zes aandachtstrekkers en hoe je deze kunt toepassen
  • De vier bouwstenen van het Earned Attention Canvas, een bewezen methode voor merkontwikkeling
  • Na afloop beschik je over een actuele marketing gereedschapskist die je direct kunt toepassen op je eigen merk en organisatie
Klaas Weimaoprichter en managing director Energize, creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie Klaas Weimaoprichter en managing director Energize, creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie
College 6 | Uitvoering van de marketingstrategie: Resilient marketing leadership
  • Vraagstukken op het snijvlak van marketing en strategie
  • Duaal leiderschap: optimaal managen van de paradox om concurrentievoordeel te creëeren
  • Helderheid over hoe 'resilient' bijdraagt aan marketingdoelstellingen binnen de food- en agrisector
  • Coachingsvaardigheden en creëeren van een 'resilient' marketingteam
  • Transformeren in een kritische en creatieve strateeg
Prof.dr. Rudy Moenaert MBA, Hoogleraar strategische marketing aan TIAS School for Business and Society

Docenten

Prof.dr. Rudy Moenaert MBA

Hoogleraar strategische marketing aan TIAS School for Business and Society

Prof. dr. Rudy Moenaert (1961) is hoogleraar strategische marketing aan de Tilburgse TIAS School for Business and Society. Zijn werkterrein is strategische marketing en innovatie, voornamelijk in business-to-business bedrijven en dienstenorganisaties. Hij is Academic Director van de Executive Master of Marketingopleiding op TIAS. 

Klaas Weima

Oprichter en managing director Energize, creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie

Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de bestseller ‘Verdiende aandacht’ en blogt voor Marketingfacts. Daarnaast is hij oprichter van Energize, het marketingbureau voor verdiende aandacht. Klaas heeft een vaste rubriek in Adformatie, is gastdocent aan de Nyenrode Business Universiteit en host van de prijswinnende podcast CMOtalk.

Martin de Munnik

Communicatiestrateeg en medeoprichter van neuromarketingbureau Neurensics

Neuromarketing en neuro-economie hebben Martin de Munnik gegrepen, sinds hij met vermaarde wetenschappers als Victor Lamme en Steven Scholte onderzoek doet naar de werking van marketing in het levende brein. De Munniks brede achtergrond en unieke neuromarketing-kennis maken hem tot een inspiratieve strateeg die nationale en internationale bedrijven adviseert in de ontwikkeling van een renderend marketingbeleid. 

Sander Stallinga

Managing partner 4net Amsterdam en lid van de adviesraad communicatie van de Hogeschool van Amsterdam 

Bas van Hulsenbeek

Enterprise Data Advisor, Chief Architect & Data Management, Data Governance, ABN AMRO

Prof. Dr. Henry Robben

Hoogleraar Marketing Nyenrode Business Universiteit

Praktische Informatie

Voor wie?
  • De collegereeks is geschikt voor professionals met hbo of wo-niveau in sales, communicatie en marketing die invloed heb op (de implementatie van) de marketingstrategie van hun organisatie of professionals die deze rol ambiëren. U bent bijvoorbeeld eigenaar, sales & marketing director, marketing manager, product manager of MT-lid. U bent werkzaam in een bedrijf in de agrarische keten.
  • Vooropleiding De opleidingen van Food & Agri Business Academy worden gegeven op Post HBO-niveau. U hoeft echter geen vooropleiding op HBO-niveau voltooid te hebben. U kunt het programma goed volgen als u opereert op HBO werk- en/of denkniveau. U kunt dit ook verkregen hebben door relevante werkervaring.
De collegereeks - praktisch
  • Aanmelden Meld u nu aan via het formulier. Heeft u vragen over het inschrijven? Bel met onze administratie 0314 - 35 8105 of mail naar aanmeldingen.events@misset.com
  • Deelnametarief €2.195,- (exlusief BTW) per persoon.
  • Studiebelasting Er is buiten de colleges geen directe studiebelasting in de vorm van zelfstudie of opdrachten. Uiteraard wordt u uitgedaagd het geleerde direct in uw dagelijkse praktijk toe te passen.
  • Opzet De collegereeks bestaat uit zes bijeenkomsten op 27 oktober, 3, 10, 17, 24 november en 1 december 2020. De colleges starten om 15.30 uur en eindigen omstreeks 19.00 uur. Vanaf 15.00 bent u welkom voor de ontvangst met koffie/thee. Tijdens het college is er een korte pauze waarin u een lichte maaltijd krijgt aangeboden. In verband met de maatregelen van het RIVM en de beperkte beschikbaarheid van geschikte ruimtes op de universiteit kan het voorkomen dat u deels colleges op de universiteit en deels online volgt.
  • Certificaat Na afloop ontvangt u een deelnamecertificaat van Food & Agri Business Academy en Nyenrode Business Universiteit.
  • Annuleringsvoorwaarden Uw inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. Annuleert u tot drie weken voor aanvang van het eerste college, dan brengen wij € 250,- (excl. btw) aan administratiekosten in rekening. Meldt u zich binnen drie weken voor aanvang af, of bent u afwezig zonder annulering? Dan zijn we helaas genoodzaakt het volledige inschrijfbedrag te berekenen. Overigens kunt u bij verhindering natuurlijk altijd een vervanger van uw inschrijving gebruik laten maken. Annuleringen of plaatsvervangers kunt u doorgeven via aanmeldingen.events@misset.com
Brochure download
Download hier de brochure voor de Collegereeks Strategische Food & Agrimarketing.
Aanmelden
Meld u hier aan voor de Collegereeks Strategische Food & Agrimarketing.