Doorgaan naar artikel

AH legt meer focus op Nederlandse vers

Geüpdatet op:
Bedrijven
Nieuws
Advertentiemateriaal nieuwe Nederlandse campagne Albert Heijn (AH). - Foto: AH.nl

Advertentiemateriaal nieuwe Nederlandse campagne Albert Heijn (AH). - Foto: AH.nl

De supermarkten van Albert Heijn staan vanaf deze week in het teken van verse producten uit Nederland en de streek.

De campagne is ingegeven door de coronacrisis. Volgens de Zaanse grootgrutter genieten we juist nu meer van producten die van dichtbij komen. Dat was al zichtbaar in de boerderijwinkels, maar de grootgrutter speelt ook in op die vraag van consumenten, stelt Adformatie, het platform voor reclamemakers.

Lekker uit Nederland

De campagne past volgens AH bij deze tijd waarin behoeft is aan verbinding, want, zegt de supermarkt: “We doen het toch mooi met elkaar.” De campagne heet ‘Lekker uit Nederland’. “Van asperge tot Zaanlanderkaas en zigeunerschnitzel. Er komt zoveel lekkers uit Nederland”, aldus de Nederlandse marktleider. “En wat van dichtbij komt is lekker. Of je nu een verse maaltijd vol Nederlandse seizoensgroenten maakt of eens lekker uitpakt met een mooi stuk vlees, hoe kan dat beter dan met lekker vers uit eigen land. Samen genieten met vers waar het hele gezin blij van wordt.”

Niet bij productinfo

Hoewel de campagne met rood-wit-blauwe vlaggen is omgeven, is dat bij online winkelen op AH.nl niet doorgevoerd bij de te bestellen producten. Zo is online niet te zien welke groente of fruit nu juist uit Nederland komt.

Snel delen

jeroen verheul
Jeroen Verheul

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin