Albert Heijn test eigen concurrent Too Good to Go

13-01 | |
Foto: Albert Heijn, Yasmin Hargreaves
Foto: Albert Heijn, Yasmin Hargreaves

Albert Heijn test een eigen app om voedselverspilling tegen te gaan: Overblijvers.

De winkelketen doet nu een pilot in tien winkels in Nederland om de app te testen. Met deze app kunnen consumenten een producttasjes aanschaffen gevuld met voedsel dichtbij de houdbaarheidsdatum. De tasjes zijn te koop tegen een gereduceerd tarief en zijn maar beperkt beschikbaar. In de Overblijvers-app kunnen consumenten nu tassen kopen. De pilot loopt vier weken en daarna hoopt de supermarkt uit te breiden naar meer winkels.

Too Good to Go

Met Overblijvers lijkt Albert Heijn de concurrentie aan te gaan met het vergelijkbare Too Good To Go. Groot verschil is dat bij Albert Heijn alleen in eigen winkels de tasjes worden verkocht en dat het bij de winkelketen gekoppeld is aan het AH-account van de klant. In de app is te zien dat consumenten in vier verschillende categorieën tasjes kunnen aanschaffen: vegetarisch, brood, verrassing en Uit het assortiment. De prijzen liggen tussen de € 3,95 en € 4,95 per tas.

In 2018 kondigde Albert Heijn een samenwerking aan met Too Good To Go, waarbij zij producten van AH to go, veelal stationslocaties, aan gingen bieden op dit platform.

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur



Beheer