Brits Co-op maakt vegetarisch goedkoper

05-05 | |
Foto: Canva
Foto: Canva

De Britse supermarktketen Co-op verlaagt de prijzen voor plantaardige burgers en worstjes om die beter bereikbaar te maken voor een groter publiek.

Veel producten van het vegetarische Go-merk worden daardoor net zo duur als die van vlees. Consumenten die minder vlees willen eten klagen vaak dat dat te duur is, stelt de Co-op die in het Verenigd Koninkrijk 2.600 winkels telt en daarom de op drie na grootste winkelorganisatie is. “In de hele sector geldt als uitgangspunt dat plantaardig meestal duurder is dan soortgelijke producten van vlees of melk. Dat verschil is oneerlijk voor diegenen die vegetarisch, vegan of flexibel willen eten”, zegt Jo Whitfield, directeur Food bij de organisatie.

€ 630 miljoen aan vegetarische burgers en worstjes

Volgens een recent rapport van marktbureau Mintel besteedden de Britten vorig jaar € 630 miljoen aan vegetarische burgers en worstjes. De jaaromzet in de hele sector wordt geschat op rond de € 1,15 miljard.

Peijs
Ruud Peijs Freelance redacteur

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.