Technologiebedrijf Huawei heeft een managementprogramma voor de varkenshouderij gepresenteerd dat is gebaseerd op kunstmatige intelligentie.
De varkenshouderij in China evolueert in hoog tempo van een sector met enorm veel kleinschalige bedrijven naar een sector met grote, industriƫle vleesbedrijven. Het technologiebedrijf wil de varkenshouderij nu helpen om ook een technologische upgrade te maken. Een van de toepassingen die Huawei biedt, is gezichtsherkenning bij varkens.
Het technologiebedrijf is naast smartphones naarstig op zoek naar omzet uit andere sectoren. Dat is nodig omdat de inkomsten uit telefoons sterk teruglopen door Amerikaanse handelsbeperkingen. Het bedrijf zoekt omzetgroei in onder meer cloud-diensten, slimme voertuigen, draagbare apparaten en technologieƫn om traditionele sectoren, zoals de mijnbouw, technisch vooruit te helpen.
De varkenshouderij in China is een aantrekkelijke markt, omdat deze herstelt van Afrikaanse varkenspest en door het kleine aanbod zeer lucratief is. China huisvest de helft van de wereldwijde varkenspopulatie. Bedrijven als Alibaba en NetEase gingen Huawei voor in de ontwikkeling van intelligente technologie voor de varkenshouderij. In 2018 lanceerde het bedrijf Yingzi vergelijkbare techniek als waar Huawei nu mee op de proppen komt.
Lees ook: Vliegtuigen vol zeugen voor China
2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.