Doorgaan naar artikel

Danone verhoogt prijzen met 11% en maakt meer omzet

PZuivel- en voedingsconcern Danone wist zijn producten in het derde kwartaal met bijna 11% hogere prijzen te verkopen. Het volume daalde daarentegen met 1,4%. De omzet kwam, op gelijke basis met vorig jaar exclusief valuta-effecten, 9,5% hoger uit. Dat blijkt uit de financiële resultaten die het bedrijf publiceerde.

Foto: ANP / MAXIM SHIPENKOV premium

Foto: ANP / MAXIM SHIPENKOV

Zuivel- en voedingsconcern Danone wist zijn producten in het derde kwartaal met bijna 11% hogere prijzen te verkopen. Het volume daalde daarentegen met 1,4%. De omzet kwam, op gelijke basis met vorig jaar exclusief valuta-effecten, 9,5% hoger uit. Dat blijkt uit de financiële resultaten die het bedrijf publiceerde.

Het bedrijf maakte een omzet van € 7,3 miljard. Inclusief valuta-effecten was dat een stijging van ruim 19%. Danone profiteerde van de sterke dollar ten opzichte van Zuid-Amerikaanse valuta en de Euro.

CEO Antoine de Saint-Affrique stelt dat het bedrijf doorgaat met het verhogen van de prijzen op een ‘verantwoorde en gedisciplineerde manier’. In Europa bedroeg de prijsverhoging 8%, in Noord-Amerika ruim 10% en in China, Noord-Azië en Oceanië 1,6%. De geografische zone ‘rest van de wereld’ zag de grootste verandering van de prijs: 19,5%. Daar was ook de volumedaling het grootst met bijna 6%. In Europa werd 2% minder aan producten verkocht.

Verwachtingen verhoogd

Op basis van de resultaten in het derde kwartaal, verhoogt de maker van Activia, Evian en Alpro zijn verwachtingen voor het gehele jaar. De omzet komt 7 tot 8% hoger uit dan een jaar eerder, tegenover een eerste voorspelling van een verhoging van 5 tot 6%. Wel verwacht het een lagere operationele marge te maken dan in 2021.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin