Doorgaan naar artikel

Discounter Foodello: consument kiest vaker voor restpartijen

Consumenten kiezen steeds vaker voor producten in de korting. Ook de populariteit van restpartijen neemt toe, zegt Foodello,

Foto: ANP

Foto: ANP

Consumenten kiezen steeds vaker voor producten in de korting. Ook de populariteit van restpartijen neemt toe. Dat meldt discountsupermarkt Foodello op basis van eigen onderzoek.

Uit het onderzoek blijkt dat 86% van de ondervraagden hun koopgedrag heeft aangepast. De meesten geven aan vaker producten in de aanbieding te kopen en 69% koop ook vaker restpartijen of producten die aan de datum zijn. Slechts 7% geeft aan dat er niks veranderd is aan hun koopgedrag. Foodello vroeg 1.274 respondenten naar hun koopgedrag.

Verkoper van restpartijen

Foodello is sinds begin dit jaar actief in Nederland. De Finse discountsupermarkt verkoopt restpartijen van andere supermarkten en winkelketens met kortingen. De supermarkt doet dit naar eigen zeggen om voedselverspilling te verminderen.

De enquête laat zien dat consumenten het besparen op boodschappen als grootste reden zien voor het kopen van restpartijen (55%). Voedselverspilling tegengaan staat op nummer twee.

Eerder zei de Finse discounter al flink te groeien met dank aan de inflatie. Nederland is de eerste markt buiten Finland waar Foodello actief is. De discounter zegt dat dit een logische keuze is omdat er in Nederland al veel boodschappen online worden besteld.

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin