Doorgaan naar artikel

Dubbele cijfers bij vleesvervangers van Nestlé

Geüpdatet op:
Bedrijven
Nieuws
Nestle's CEO Ulf Mark Schneider - Foto: ANP

Nestle's CEO Ulf Mark Schneider - Foto: ANP

Voedingsbedrijf Nestlé ziet de verkoop van zijn plantaardige en vegetarische producten met dubbele cijfers groeien.

De omzet bedraagt bijna 200 miljoen Zwitserse frank (€ 190 miljoen). Dat maakte het bedrijf bekend met de publicatie van de jaarcijfers. Onder de vegetarische merken van Nestlé valt onder andere Garden Gourmet, dat ook in Nederland in de schappen ligt. Ook in de deelregio waar Europa onder valt, ziet het bedrijf een groei van dubbele cijfers in de plantaardige en vegetarische producten.

De producent zag over 2019 de omzet groeien met 1,2% naar omgerekend € 87 miljard. De organische groei bedroeg 3,5%. De nettowinst steeg met 24,4% tot € 11,9 miljard. De groei in omzet werd vooral gedreven door een sterke vraag naar de producten voor huisdieren van Purina.

Nieuwe coronavirus

Nestlé is druk bezig te reageren op de uitbraak van het nieuwe coronavirus, ook bekend als Covid-19. China is de op één na belangrijkste afzetmarkt van het Zwitserse bedrijf, dat nog niet kan zeggen hoe hard het wordt geraakt door het virus. Het door het nieuwe coronavirus getergde China is goed voor 8% van de verkopen.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin