Doorgaan naar artikel

Duitse consumptie varkensvlees daalt verder

Geüpdatet op:
Business
Nieuws
Foto: Canva

Foto: Canva

De consumptie van varkensvlees in Duitsland is vorig jaar ten opzichte van het voorafgaande jaar 2018 bijna 10% gekelderd. Dat zegt landbouwmarktbureau AMI in een overzicht van de ontwikkeling van de vleesconsumptie in het algemeen.

De neerwaartse trend voor het product lijkt te accelereren. De Duitse huishoudens gaven ook duidelijk minder uit aan varkensvlees, namelijk ruim 6%. Het prijsniveau van varkensvlees in de winkels steeg met 3,8%. Concreet kostte varkensvlees de consument in 2019 rond de € 6,75, zo weet vleesmarktanalist Tim Koch van AMI.

Ook de andere vleescategorieën leverden in, op rundvlees na dat een minieme groei van de consumptie liet zien met 0,2%. Rundvlees was 1% duurder dan in 2018. De uitgaven voor rundvlees namen met 1,3% toe.

Pluimveevlees ook minder in trek

Opvallend is dat ook pluimveevlees minder in trek was. De consumptie daalde na na jaren van gestage groei met 1,4%. Voor het product moest 2,7% meer worden betaald, maar er werd 1,3% minder aan besteed. De consumptie van vleeswaren en worst zakte met 4%. Deze producten werden gemiddeld ruim 4% duurder. De bestedingen daaraan bleven echter gelijk.

Snel delen

Image
Wim Verseput

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin