Duitse leghennenhouderij zet in op promotie

De leghennenhouderij in Duitsland opent een promotie-offensief.

“We willen de mensen laten zien, hoe leghennen worden gehouden. En met hoeveel kennis van zaken, ervaring en verantwoordelijkheden wij leghennenhouders er elke dag weer borg voor staan dat het onze dieren goed gaat”, verklaart Henner Schönecke, voorzitter van het Bundesverband Ei (BVEi). Kernstuk van het initiatief is een website legehennenhalter.de waar de consument zich op de hoogte kan stellen. Zo wordt er een blik in de stallen gegeven en kunnen videoportretten van leghennenhouders worden bekeken.

Behoefte aan meer informatie

De populariteit van het voedingsproduct ei neemt volgens BVEi elk jaar toe. Momenteel ligt het verbruik per hoofd van de bevolking op 236 stuks. “Tegelijkertijd willen meer mensen weten waar hun voedsel vandaan komt en hoe het geproduceerd wordt. Precies aan die behoefte naar meer informatie willen we tegemoet komen,” aldus Schönecke.

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.