Foto: Canva/kholopova2009
De verenigde zuivelcoöperaties in Duitsland lanceren begin volgend jaar een pr-programma gericht op de consument.
Dat laat de Interessengemeinschaft Genossenschaftliche Milchwirtschaft (IGM) weten. Het programma is onderdeel van de eerder opgestelde Sectorstrategie 2030. De IGM mikt op een realistische en geloofwaardige pr-inzet, vooral op de digitale media. “Als producenten van een gezond en duurzaam levensmiddel hebben we niets te verbergen en zullen we de geschiedenis van de melk overtuigend vertellen,” licht een woordvoerder van IGM toe.
De boerenafgevaardigden van de zuivelcoöperaties in IGM, staan volgens Manderfeld volledig achter het concept. Zij zijn overtuigd van het succes van de Duitse zuivelsector. De hoop is dat ook de landbouwvertegenwoordigers van de private verwerkers en nog aan de zijlijn staande coöperaties mee gaan doen.
IGM opgericht voor één geluid vanuit zuivelsector
IGM is in het leven geroepen om één geluid te laten horen bij de belangenbehartiging bij de politiek als daar zaken aan de orde komen die de sector raken. Aangesloten zijn (alfabetisch) Arla, Bayerische Milchindustri, Deutsches Milchkontor (DMK), Hochwald, Molkerei Ammerland, Royal FrieslandCampina en Uelzena.