Doorgaan naar artikel

Duur varkensvlees drijft Frans bedrijf in het rood

Geüpdatet op:
Bedrijven
Nieuws
Foto: ANP

Foto: ANP

Het Franse vleeswarenbedrijf Fleury Michon heeft 2019 afgesloten met een verlies van tussen de €25 en €30 miljoen.

Dat is te wijten aan de hoge prijzen voor varkensvlees, aldus een korte verklaring aan de beurs van Parijs. Fleury Michon deelt verder mee dat Regis Lebrun, die pas in november is aangetreden als algemeen directeur, op 22 januari met onmiddellijke ingang is vertrokken.

Fleury Michon, in Nederland eigenaar van de leverancier van vliegtuigmaaltijden Marfo, zag de omzet in het vierde kwartaal met circa €200 miljoen wel ruim 3% hoger uitkomen. “De groep bevestigt eerdere verwachtingen dat de operationele winst in de tweede jaarhelft is verbeterd. Over heel 2019 blijft dat echter negatief door de zeer sterk gestegen prijs voor varkensvlees gedurende het hele jaar, die moeilijk terug te halen was door hogere prijzen bij de grote supermarkten.”

Internationalisatie

Dat negatieve resultaat is mede te wijten aan de kosten voor de acquisitie van Marfo en een ander bedrijf, waarmee Fleury Michon de internationalisatie verder op wil voeren. Daarnaast moest op activiteiten in Italië en Slovenië extra worden afgeschreven. De onderneming verwacht wel dat zowel de omzet als de resultaten in 2020 weer zullen verbeteren.

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin