Excel groep gaat merken centraal aansturen

28-10-2021 | |
Hardi is een van de Excel-merken voor landbouwspuiten. In de nieuwe organisatie is dit merk, voor de Franse markt in elk geval, gedacht voor de kleinere, meer specialistische toepassingen. - Foto: Homburg Holland
Hardi is een van de Excel-merken voor landbouwspuiten. In de nieuwe organisatie is dit merk, voor de Franse markt in elk geval, gedacht voor de kleinere, meer specialistische toepassingen. - Foto: Homburg Holland

Een nieuwe divisie, France Pulvé, verenigt voortaan de merken voor spuitmachines van de Excel groep. Het bedrijf wil hiermee het marktaandeel in Frankrijk zelf met 12% vergroten.

De merken van de Franse Excel-groep moeten niet langer met elkaar concurreren, maar partners zijn, aldus commercieel directeur Arnaud Romoli op de website van Gros Tracteurs Passion. Daarom bundelt Excel Industries al zijn Franse spuitmerken binnen de nieuwe divisie France Pulvé (pulvériser = spuiten). Deze reorganisatie volgt nadat enkele jaren eerder al merken binnen de groep afvielen (onder meer Carruelle, Seguip).

Binnen France Pulvé komen topmensen uit de marketing en uit de productie van de resterende merken te werken. Alle bedrijfsonderdelen worden versterkt, zoals R&D, productie, kwaliteit en de buitendienst. Daarnaast komen er tientallen extra functies ten bate van bepaalde kenniscentra en vakgebieden.

12% binnenlandse groei

De doelstelling is ambitieus: de komende 4 jaren elk jaar 3% groei van het marktaandeel in thuismarkt Frankrijk, zonder overigens de internationale markt te vergeten. De verschillende merken gaan zich richten op een eigen marktsegment. Topmerk wordt Agrifac. Net daar onder opereren Matrot en Evrard in het segment grote industriële gewassen met veel herhaalde behandelingen. De middenmoot wordt bediend door Berthoud (spuit-op-maat, marktvraag-gestuurd) en Tecnoma (no-nonsense spuiten). Voor de kleinere, specialistische toepassingen is er dan Hardi.

Wientjes
Eric Wientjes Freelance redacteur
Meer over


Beheer