Flevo Campus lanceert merk voor lokale producten

09-09 | |
Flevo Campus lanceert merk voor lokale producten

Flevo Campus lanceert vrijdag 9 september het merk FC Lokaal in supermarkten in Almere. Met het merk wil Flevo Campus onderzoeken hoe consumenten zelf invloed uitoefenen op het supermarktaanbod.

De producten worden gemaakt met grondstoffen uit Flevoland. De eerste voedingsmiddelen onder de FC Lokaal-vlag zijn ice-tea en chutney. De onderzoekers vroegen de inwoners in Almere naar hun voorkeuren voor eten en drinken. Daaruit bleek dat Almeerders hun dorst graag lessen met ice-tea. FC Lokaal koos ook juist voor deze producten omdat ze vaak als exotisch worden gezien. “De producten van FC Lokaal starten en eindigen bij de Almeerder”, aldus projectleider Thera van Heuveln van Flevo Campus . ‘Dat betekent dat ze worden ontwikkeld vanuit de vraag van Almeerse consumenten, gemaakt worden met Flevolandse producten en worden verkocht in samenwerking met lokale ondernemers.”

Gezond, duurzaam en lokaal

FC Lokaal komt voort uit het project ‘De supermarkt van de toekomst’. In dit project wordt gekeken welke wensen consumenten hebben in de toekomst, hoe zij invloed uitoefenen op het supermarktschap en producten en hoe voedingsmiddelen hierop in kunnen spelen. De onderzoekers van de Flevo Campus verwachten dat thema’s als gezond, duurzaam en lokaal een grotere rol gaan spelen in de wens van consumenten.

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur


Beheer