Flitsbezorgdienst Gorillas komt met huismerkartikelen. - Foto: Reuters
In dit artikel
Flitsbezorger Gorillas lanceert eigen huismerkproducten in vier verschillende landen, waaronder Nederland.
De bezorger lanceert niet één maar vier verschillende merken voor de eigen producten: Gorillas Daily, Gorillas Premium, Hot Damn en <start-up beer>. Het assortiment vanaf de lancering bestaat uit vijftig producten uit de elf meest verkochte categorieën, waaronder koffie en vleeswaar.
De producten zijn in eerste instantie alleen te bestellen in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De producten zijn vanaf morgen verkrijgbaar en het bedrijf verwacht komende zomer meer producten op te nemen in het eigen-merkassortiment.
Winstgevendheid
Het bedrijf zegt dat de nieuwe merken een ‘grote rol’ spelen in de winstgevendheid en duurzaamheidsstrategie van de flitsbezorger. Kağan Sümer oprichter en CEO van Gorillas zegt: “Het bieden van een excellente klantervaring is de basis van Gorillas businessmodel. Vanaf dag één wilden we al onze eigen producten ontwikkelen met eigen smaak en verpakkingen. Onze nieuwe merken zijn ook groot onderdeel van onze winststrategie en zal ons in staat stellen om nieuwe omzetstromen te ontwikkelen in onze belangrijkste markten.”
De stap die Gorillas zet met zijn eigen label producten is uniek, tot nu toe brachten flitsbezorgers enkel de producten van andere producenten naar de consumenten. In Amerika dachten twee flitsbezorgers, Gopuff en Buyk, wel na over het starten van hun eigen merk producten. Deze zijn vooralsnog niet gelanceerd.
Luxere producten
In het Gorillas Daily assortiment zullen producten zoals vleeswaar, kaas, notenmixen en sappen te vinden zijn. Gorillas Premium richt zich op de luxere producten zoals verschillende verse pasta’s en zoetwaren. Hot Damn biedt producten aan voor koffie en <start-up beer> biedt een selectie van kleine lokale biermerken, dat zijn er tot nu toe twee.