Foodwatch: eind aan bedrog op voedingsetiket

Foodwatch heeft in de winkels talrijke voorbeelden verzameld, zoals honing met een Frans adres maar van de Mexicaanse leverancier. Foto: Canva
Foodwatch heeft in de winkels talrijke voorbeelden verzameld, zoals honing met een Frans adres maar van de Mexicaanse leverancier. Foto: Canva
De Franse consumentenorganisatie Foodwatch wil dat de eisen voor het vermelden van een Franse herkomst op voedingswaren worden verscherpt en dat er ook een beter toezicht op komt. Voedingsfabrikanten en supermarkten strooien met ‘Franse’ aanduidingen, terwijl er soms vrijwel niets Frans is aan het product. “In de supermarkt komt het ene na het andere symbool je tegemoet: de (Franse) haan, een Frans vlaggetje, de kaart van Frankrijk, een plaatselijk adres. De voedingsfabrikanten grimere


Word abonnee en lees verder

Met een abonnement heeft u onbeperkt toegang tot alle premium artikelen.
Al abonnee? Log hier in.

Neem een abonnement
Peijs
Ruud Peijs Freelance redacteur



Beheer