Glanbia zag vooral de verkopen bij prestatie-voeding, zoals sportdrankjes, sterk teruglopen door het coronavirus. Foto: ANP
Het Ierse ingrediënten- en zuivelbedrijf Glanbia heeft in het eerste halfjaar de brutowinst met een kwart zien inzakken naar € 85 miljoen. De omzet steeg wel met 2,3% naar € 1,8 miljard.
Glanbia zag vooral de verkopen bij prestatie-voeding, zoals sportdrankjes, sterk teruglopen door de coronapandemie. Bij voedingsingrediënten ging de omzet wel omhoog. Het Ierse bedrijf meldt verder dat alle activiteiten de afgelopen maanden door konden draaien. CEO Siobhán Talbot spreekt van goede prestaties die op hetzelfde niveau liggen als vorig jaar.
Overname smakenspecialist
“Wij zijn ervan overtuigd dat de sterkere focus op gezondheid en welzijn bij de consumenten Glanbia een goede uitgangspositie biedt voor de toekomst gezien ons hoofddoel om betere voeding te bieden via onze merken en ingrediënten oplossingen.” Het Ierse bedrijf heeft tegelijk aangekondigd dat het de Canadese smakenspecialist Foodarom heeft overgenomen.