Doorgaan naar artikel

Greenyard boekt meer omzet in eerste kwartaal

Greenyard maakte ruim 2 procent meer omzet dan een jaar geleden in het eerste kwartaal.

Ook stelt Greenyard dat de productmix verbeterde. Convenienceproducten en (vriesvers) fruit maken nu 31% uit van de totale omzet van het Long Fresh-segment. Foto: Canva

Ook stelt Greenyard dat de productmix verbeterde. Convenienceproducten en (vriesvers) fruit maken nu 31% uit van de totale omzet van het Long Fresh-segment. Foto: Canva

Greenyard maakte in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2021-2022 2,3% meer omzet dat een jaar eerder.

Het grootste segment van het Belgische handelsbedrijf in groenten en fruit, Fresh, noteerde een omzetgroei van 1,7%, waardoor de omzet uitkwam op ruim € 970 miljoen. Het Long Fresh-segment zal een sterkere groei van 5,4%.

Vraag vanuit foodindustrie trekt weer aan

Sinds de coronaversoepelingen trekt de vraag vanuit de foodservice en foodindustrie-klanten weer langzaam aan. Afgelopen kwartaal bestonden deze klanten voor 24% uit het klantenportefeuille, ten opzichte van 17% in dezelfde periode vorig jaar.

Ook stelt Greenyard dat de productmix verbeterde. Convenienceproducten en (vriesvers) fruit maken nu 31% uit van de totale omzet van het Long Fresh-segment.

Gezondere levensstijl

Bij de presentatie van de jaarresultaten in juni stelde Greenyard dat de groei van de segmenten wordt ondersteund door de trend dat consumenten zich meer bewust zijn van een gezondere levensstijl. Consumenten geven daardoor meer uit aan groenten en fruit en ook combineren ze vaker verschillende categorieën groenten en fruit.

Greenyard is een beursgenoteerd bedrijf. De aandelen stegen maandagochtend ruim 2% in waarde na de publicatie van de kwartaalupdate.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin