Greenyard wil consument betrekken bij duurzaamheidsproces

14-09 | |
Foto: Canva
Foto: Canva

Greenyard gaat de consument meer betrekken in het duurzaamheidsproces. Dat geeft het bedrijf, dat een van de grootste spelers in groente en fruit is, aan in zijn jaarlijkse duurzaamheidsrapport.

In deze plannen vertelt Greenyard dat het meer gaat doen om samen met de consument te gaan werken aan een duurzame keten. Dit is de eerste keer dat het bedrijf dit voornemen op deze manier meeneemt in het duurzaamheidsrapport.

Gezonde voedselkeuzes stimuleren

Greenyard gaat gezonde voedselkeuzes stimuleren en meer doen om voedselverspilling te voorkomen. De gezonde voedselkeuze gaat Greenyard stimuleren door meer makkelijke en gezonde alternatieven aan te bieden in de supermarkt. Ook gaat Greenyard kijken hoe fruit en groente dat over de datum is, gebruikt kan worden. Zo kijkt het bedrijf naar de mogelijkheden van voedselbanken. In Nederland werkt partnerrelatie Bakker Barendrecht al samen met Groente & Fruit Brigade.

Duurzaamheidsdoelen 2025

Ieder jaar publiceert Greenyard een duurzaamheidsrapport om de voortgang in de duurzaamheidstransitie te laten zien. Hiermee wil het bedrijf in 2025 de volgende doelen hebben behaald: 50% minder CO2-uitstoot, de voedselverspilling binnen de eigen keten verminderen met 25% en alleen nog gerecycled verpakkingsmateriaal gebruiken.

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur



Beheer