GroentenFruit Huis: sector positiever presenteren

01-10-2020 | Laatste update op 06-07 | |
Foto: Bert Jansen
Foto: Bert Jansen

Het GroentenFruit Huis heeft een werkgroep Imago en Reputatie opgericht om het verhaal van de sector beter onder de aandacht te krijgen.

Dat schrijft Kees Wantenaar, voorzitter van het GroentenFruit Huis, in het voorwoord van het jaarverslag van de vijfjarige koepelorganisatie voor handelsbedrijven in de groente- en fruitsector.

Negatieve berichten

Wantenaar haalt in dit voorwoord uit naar de media. “Helaas zien we dat onze sector in de pers niet altijd op zijn voordeligst wordt neergezet. Berichten over residuen, slechte arbeidsomstandigheden of drugsvondsten, kunnen leiden tot imagoschade.” Een woordvoerder licht toe dat dit vooral over de algemene pers gaat, niet zozeer de vakpers. Negatieve berichten halen vaker de kolommen dan positieve, schetst zij.

‘Goede verhaal’ promoten

De werkgroep Imago en Reputatie gaat het ‘goede verhaal’ promoten. Wantenaar: “Over duurzaamheid, innovatie en relevantie voor een gezonde leefstijl.” De werkgroep gaat kijken waar de hiaten zitten in de communicatie.

Vos
Petra Vos Redacteur


Beheer