Doorgaan naar artikel

Grotere omzet voor Frans kaasbedrijf Savencia

Enkele jaren geleden voerden Franse boeren actie met stickers op producten van Savencia. Het bedrijf zegt zich ondanks de coronacrisis te houden aan afspraken om boeren beter te belonen. - Foto: ANP

Enkele jaren geleden voerden Franse boeren actie met stickers op producten van Savencia. Het bedrijf zegt zich ondanks de coronacrisis te houden aan afspraken om boeren beter te belonen. - Foto: ANP

Het Franse kaas- en zuivelbedrijf Savencia heeft de omzet in het eerste kwartaal met 3,2% zien toenemen naar € 1,22 miljard.

Bij kaas, met merken als Tartare, Caprice des Deux en Saint Albray, ging de omzet met 4,9% omhoog. Bij andere zuivelproducten zoals slagroom bleef dat beperkt tot 1,3%.

Overschot melk en lagere zuivelprijzen verwacht

De prestaties aan het begin van 2020 vertonen continuïteit met die van eind vorig jaar, licht Savencia toe. Het sluiten van de horeca en food-service vanwege het coronavirus, wat niet voldoende wordt gecompenseerd door groei in het winkelkanaal, zal volgens Savencia leiden tot een overschot aan melk en een negatieve ontwikkeling bij de zuivelprijzen. Daarnaast zal de economische crisis de koopkracht en het vertrouwen van de consument gaan ondermijnen.

In Frankrijk zelf denkt het zuivelbedrijf zich echter toch te kunnen houden aan de recent gemaakte afspraken over een betere beloning van de boer. Savencia heeft in dat kader recent een reeks overeenkomsten kunnen sluiten met grote winkelbedrijven.

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin