Groupe Bel verwacht aanzienlijk betere marge

Groupe Bel verwacht dat de operationele marge over heel 2019 aanzienlijk hoger zal uitkomen dan vorig jaar.

Gunstige factoren zijn onder meer de grondstoffenprijzen, die nog wel hoog maar ook redelijk stabiel zijn, verbetering van de productiviteit en het beter afstemmen van de reclame-uitgaven. Het Franse kaas- en toetjesbedrijf zegt dat in het bericht over het derde kwartaal.

In die drie maanden werd een omzet geboekt van € 867 miljoen. De organische groei kwam uit op 1,7% terwijl dat in de eerste helft van dit jaar nog beperkt bleef tot 0,1%. Over de eerste maanden van 2019 komt de omzet uit op ruim € 2,5 miljard met een organische groei van 0,6%.

Goede resultaten met fruittoetjes

Bel groeit vooral sterk in wat het noemt ‘nieuwe gebiedsdelen’ waar een organische groei van 9,4% werd neergezet. Dat is te danken aan een goede gang van zaken bij fruittoetjes.

Het Franse bedrijf tracht verder ‘de omzet van producten die zijn aangepast aan de consumentensmaak in nieuwe gebieden te stimuleren’. In meer volgroeide markten nam de omzet toe door ‘terug naar school’-aanbiedingen. De afzet van industriële producten blijft echter een fors dalende lijn vertonen.

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.