Hellofresh lanceert nieuw merk in Nederland

23-08 | |
Foto: HelloFresh Group
Foto: HelloFresh Group

Maaltijdboxbedrijf HelloFresh introduceert het speciale dieetmerk Green Chef in Nederland. De maaltijdboxen van dit merk spelen in op de toenemende vraag naar gezonde voeding.

De inhoud van de maaltijdboxen wordt samengesteld door diëtisten en sluit aan op zes populaire diëten: keto, vegan, vegetarisch, flexitarisch, pescotarisch en koolhydraatarm. Nederland is de derde markt waar Green Chef verkrijgbaar is. De verwachting is dat het goed gaat aanslaan bij de Nederlandse consument omdat er al veel gebruik gemaakt wordt van maaltijdboxen en omdat er steeds meer aandacht is voor gezonde voeding. Het feit dat Nederlanders veel thuis koken draagt ook bij aan de keuze om het merk juist hier te introduceren. Het was met de maaltijdbox van HelloFresh ook al mogelijk om vegetarisch en caloriebewust te eten.

Expansie

In 2018 nam Hellofresh het Amerikaanse Green Chef over. Sindsdien is het daar een van de meest succesvolle maaltijdboxen van het land. In 2021 konden ook Britse consumenten de dieetmaaltijdbox bestellen. Met Green Chef wil Hellofresh meer consumenten in Nederland bereiken.

Hellofresh heeft 8 miljoen actieve klanten wereldwijd en een omzet van € 2 miljard in het tweede kwartaal van 2022. De maaltijdenboxen van Hellofresh zijn de best verkopende in Nederland.

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur


Beheer