Doorgaan naar artikel

HelloFresh spint garen bij lockdown

Het distributiecentrum van HelloFresh in Zoetermeer. - Foto: ANP

Het distributiecentrum van HelloFresh in Zoetermeer. - Foto: ANP

De omzet van HelloFresh groeide met 123% in het tweede kwartaal.

De in Duitsland gevestigde maaltijboxenbezorger HelloFresh en concurrent van Just Eat Take Away heeft het tweede kwartaal van het jaar de omzet omhoog zien schieten met – in vergelijking met hetzelfde kwartaal van vorig jaar- 123% naar ruim € 971 miljoen.

Het ook in Nederland actieve bedrijf profiteerde van de coronacrisis. Meer mensen lieten maaltijdboxen bezorgen, om de supermarkt links te kunnen laten liggen. HelloFresh zegt ook meer nieuwe klanten vast te kunnen houden.

18,1 miljoen bestellingen

De onderneming, die eerder al zijn verwachtingen voor heel 2020 verhoogde, sloot het kwartaal op een eindstand van 18,1 miljoen bestellingen: een stijging met 103%.

Het klantenbestand groeide met 74 procent tot 4,2 miljoen actieve afnemers. Het bedrijfsresultaat voor belasting, financieringskosten en afschrijvingen (ebitda) becijfert het bedrijf op € 153,6 miljoen euro. Dat was een kleine 16% meer dan een jaar eerder.

Snel delen

Image
Wim Verseput

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin