Doorgaan naar artikel

Hilton Foods ziet verkopen teruglopen

Hilton Foods ziet de volumes onder druk komen door de toenemende kosten voor levensonderhoud en daardoor steeds meer kostenbewuste consumenten.

Hilton Foods, dat vooral vlees verwerkt en verpakt voor supermarkten, zag de volumes in het halfjaar tot half juli wel met 3% toenemen naar 271.708 ton. Foto: Canva premium

Hilton Foods, dat vooral vlees verwerkt en verpakt voor supermarkten, zag de volumes in het halfjaar tot half juli wel met 3% toenemen naar 271.708 ton. Foto: Canva

Het Britse foodbedrijf Hilton Foods ziet de volumes onder druk komen door de toenemende kosten voor levensonderhoud en daardoor steeds meer kostenbewuste consumenten.

Die trends zijn nog sterker bij de visbusiness, waartoe het Nederlandse Foppen behoort. Door die ontwikkelingen voorziet Hilton Foods dat de winst dit boekjaar lager uit zal komen dan oorspronkelijk verwacht.

Ondanks die problemen op korte termijn denkt Hilton Foods dat er door de recente acquisities van Foppen en de eveneens Nederlandse veganfabrikant Dalco alsmede het Britse Fairfax Meadow ‘een platform is voor groei op de middellange termijn’. Het bedrijf blijft ook kijken naar geografische expansie en groei op de bestaande markten.

Volumes nemen toe bij Hilton Foods

Hilton Foods, dat vooral vlees verwerkt en verpakt voor supermarkten, zag de volumes in het halfjaar tot half juli wel met 3% toenemen naar 271.708 ton. Bij vegan en vegetarisch lagen de volumes 40% hoger. De omzet ging met ruim 20% omhoog naar € 2,3 miljard, deels door de inflatie van de grondstoffenprijzen. De aangepaste winst ging met ruim 7% omhoog naar € 47,4 miljoen. Door de acquisitie van Foppen liep de schuldenlast bij de banken wel op naar € 254 miljoen.

Hilton Foods investeert in kweekvlees

Het bedrijf deelt verder onder meer mee dat het geïnvesteerd heeft in één van de leidende Britse bedrijven op het gebied van gekweekt vlees Cellular Agricultural. CEO Philip Heffer: “In de eerste helft van het jaar heeft Hilton haar positie als internationale eiwitpartner van keus verder versterkt. We zijn gefocust gebleven op onze strategie van diversificatie en differentiatie en hebben de volumes, verkopen en operationele winst verder opgevoerd.”

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin