Doorgaan naar artikel

Vlees van Initiative Tierwohl erg in trek bij Duitse consument

Geüpdatet op:
Business
Nieuws
Het Duitse welzijnskeurmerk Initiative Tierwohl is vergelijkbaar met het Beter Leven-keurmerk. - Foto: Hans Banus

Het Duitse welzijnskeurmerk Initiative Tierwohl is vergelijkbaar met het Beter Leven-keurmerk. - Foto: Hans Banus

De bekendheid van en waardering voor Initiative Tierwohl (ITW) bij de Duitse consument blijft hoog.

Uit een in december gehouden enquête blijkt dat 92% van de ondervraagden het dierenwelzijnsinitiatief goed tot zeer goed vindt. Initiative Tierwohl is een initiatief van de grote Duitse retailers, die het financieren via de vleesprijs. Volgens de ITW ligt de waardering al drie jaar boven de 90%.

Eisen aan varkens- en pluimveehouders aangescherpt

Dit jaar begint Initiative Tierwohl met zijn derde driejarige programmafase. De eisen aan de deelnemende varkens- en pluimveehouders liggen wat hoger dan in de twee voorgaande fases. Voor de varkenshouders betekent de nieuwe fase ook dat het vlees van hun bedrijven volledig kan worden getraceerd. Ook krijgt het vlees een ITW-label.

Pluimveevlees heeft al een label. Van de jaarlijks in Duitsland geslachte vleeskuikens en kalkoenen komt 70% van ITW-bedrijven. Bij vleesvarkens is dat 25%, zo blijkt uit gegevens van ITW.

Snel delen

Image
Wim Verseput

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin