Hoger marktaandeel en omzet voor PLUS

06-01 | |
Foto: ANP
Foto: ANP

In 2020 is zowel de omzet als het marktaandeel van PLUS supermarkten gestegen.

De totale omzet steeg met 14% naar € 3 miljard in 2020. Het marktaandeel nam toe van 6,5 naar 6,7%. Dat meldt de keten als resultaat in wat het zelf kwalificeert als een ‘zeer bewogen jaar’. In het jaar dat supermakrten over de hele linie meer omzetten boeken, noteert ook PLUS een forse groei van de online omzet. De omzet via e-commerce is meer dan verdubbeld met een toename van 130%.

PLUS is vierde supermarktketen

Op basis van de markaandelen in 2019 is PLUS de vierde supermarktketen in Nederland. Na Albert Heijn, Jumbo en Lidl, maar nog ruimschoots voor de Duitse discounter Aldi. Plus is een van de ketens die gezamenlijk inkopen via de inkoopcombinatie Superunie die in 2019 goed was voor ruim een kwart van de markt.

Esselink
Wim Esselink Redacteur

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.