Hoogwegt draaide ondanks corona beter

09-04 | |
Foto: Canva
Foto: Canva

Hoogwegt Group, naar eigen zeggen ’s werelds grootste onafhankelijke zuivelhandelaar, heeft vorig jaar, ondanks corona, betere resultaten geboekt.

De omzet steeg licht van ruim € 2,84 miljard in 2019 naar bijna € 2,89 miljard vorig jaar. De winst steeg over dezelfde periode van € 23,2 miljoen naar € 26 miljoen.

Aanvankelijk leek 2020 een zeer moeilijk jaar te worden, maar dankzij een sterk gestegen thuisconsumptie van zuivelproducten werd het zakelijk toch een goed jaar. Thuis werden relatief wel meer verwerkte producten gegeten, ten opzichte van meer onbewerkte producten in normale jaren, zo constateert Hoogwegt.

Meer vraag naar plantaardige producten

Gemiddeld komen in de foodservice meer on-, of lichtbewerkte producten op tafel. Naast de traditionele zuivel, bleef ook de vraag naar plantaardige producten sterk stijgen, behalve naar industrieel zetmeel, waar Hoogwegt ook in handelt. Door extra thuiswerken en een kleinere afzet van kantoorproducten, was de vraag naar deze producten ook kleiner.

Naast corona had Hoogwegt ook last, net als FrieslandCampina, van de politieke en maatschappelijke onrust rondom Hongkong. Een schadebedrag daardoor wordt evenwel niet genoemd.

van der Horst

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.