Ieren steken € 1 miljoen in reclame voor rundvlees

18-10 | |
Foto: Canva
Foto: Canva

De Ierse export- en promotie-organisatie voor voeding en dranken Bord Bia trekt € 1 miljoen uit voor een nieuwe reclamecampagne voor rundvlees. Op billboards en bus- en tramreclames wordt Iers hoogkwalitatief rundvlees aanbevolen in België, Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk.

Bord Bia plaatst onder meer 110 billboards in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, 315 digitale advertenties bij winkelcentra in België en posters op 127 trams en bussen in Milaan, Rome en Bologna. Ook worden proeverijen met Iers vlees georganiseerd in winkels in de betrokken landen.

Dit is een geconcentreerde actie om te reageren op de toenemende uitdagingen in de markt en de crisis rond de kosten van levensonderhoud die de consumentenbestedingen beïnvloeden

Bewust van problemen

Interim directeur Michael Murphy: “Dit is een geconcentreerde actie om te reageren op de toenemende uitdagingen in de markt en de crisis rond de kosten van levensonderhoud die de consumentenbestedingen beïnvloeden. We hebben besloten om onze reguliere promoties op te voeren, parallel aan de piek in het slachtseizoen voor rundvee in Ierland. We zijn ons bewust van de problemen die de boeren ondervinden en denken dat we op deze manier de vraag naar Iers rundvlees op onze belangrijkste Europese markten kunnen bevorderen.”

Peijs
Ruud Peijs Freelance redacteur


Beheer