Doorgaan naar artikel

Ierse Kerry Group ziet winst 10% groeien

De Ierse Kerry Group heeft vorig jaar een omzet geboekt van € 7,4 miljard.

Geüpdatet op:
Business
Nieuws
Foto: Canva premium

Foto: Canva

De Ierse Kerry Group heeft vorig jaar een omzet geboekt van € 7,4 miljard waarbij het volume met 8% groeide.

De operationele winst kwam met € 875 miljoen 9,8% hoger uit. Van de omzet was bijna € 6,3 miljard afkomstig van smaak- en voedingsingrediënten. De overige € 1,1 miljard kwam van consumentenvoeding, een vooral in het Verenigd Koninkrijk en Ierland actieve divisie die in september grotendeels is verkocht aan Pilgrim’s Pride.
Zuivel in de verkoop

Kerry heeft nog wel beperkte zuivelactiviteiten in Ierland zelf waarvoor het al geruime tijd een koper zoekt. Verder gaf het bedrijf bijna € 300 miljoen uit aan onderzoek en ontwikkeling. Kerry ontwikkelde in dat verband onder meer een aantal ‘plantaardige vleesalternatieven innovaties met natuurlijke bewaring’.

Marktleidend smaak- en voedingsbedrijf

CEO Edmond Scanlon: “Het jaar was belangrijk voor Kerry vanuit een strategisch perspectief. We blijven onze positie als marktleidend smaak- en voedingsbedrijf versterken met een aantal strategische ontwikkelingen terwijl we onze regionale positie verder konden verbeteren om onze groei-ambities te steunen.“
Kerry nam onder meer de specialist voor voedingsbescherming en -bewaring Niacet en het fermentatiebedrijf National Vinegar Co over. Verder werd biotechnologie versterkt met de acquisitie van Biosearch, het Mexicaanse Enmex en vorige week ook nog het Duitse c-LEcta.

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin