Investering van € 450.000 voor The Ketchup Project

27-06 | |
Foto: Canva
Foto: Canva

DOEN Participaties en Brave New Food Investments investeren € 450.000 in het Nederlandse The Ketchup Project.

Met de investering kan The Ketchup Project extra personeel inhuren en investeren in de aanschaf van eigen drooghubs. Het bedrijf maakt ketchup van Keniaanse tomaten die anders verspild zouden worden. Meer dan 50% van de groente- en fruitoogsten in het land worden weggegooid.

The Ketchup Project droogt tomaten en mango’s om zo de volledige oogst te kunnen benutten en dat de boeren een goede prijs krijgen voor hun producten. De producten zijn daardoor 1,5 jaar langer houdbaar De ketchup is te koop bij verschillende Nederlandse supermarkten en groothandels.

Duurzame ketchup

The Ketchup Project is in 2014 gestart door onder andere Anne Janssens. “De samenwerking met Brave New Food Investments en DOEN Participaties komt voor ons op het juiste moment, want met hun kennis, expertise en netwerk kunnen we sneller opschalen en duurzame ketchup de nieuwe norm maken.” Naast voedselverspilling zet het bedrijf zich ook in voor duurzamere productie van tomaten en mango’s.

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur


Beheer