Doorgaan naar artikel

JBS neemt Italiaans vleeswarenbedrijf over

JBS betaalt € 82 miljoen voor de overname van King's Group.

In de productie van prosciutto di Parma is King's Group een belangrijke speler. - Foto: Canva premium

In de productie van prosciutto di Parma is King's Group een belangrijke speler. - Foto: Canva

Het Braziliaanse vleesconcern JBS neemt het Italiaanse vleeswarenbedrijf Grupo King’s (King’s Group) over.

JBS betaalt een bedrag van € 82 miljoen voor de overname. Hiermee komen vier fabrieken in Italië, waarvan twee in de provincie Parma, en de volledige activiteiten van het merk Principe in de Verenigde Staten in handen van JBS. Grupo King’s wordt geïntegreerd in dochterbedrijf Rigamonte.

Actief in 20 landen

King’s Group is actief in meer dan 20 landen. Het is marktleider in de productie van Prosciutto di San Daniele en een belangrijke speler in de productie van prosciutto di Parma. Met deze overname zal JBS aanwezig zijn in de drie grootste regio’s van Italië voor specialiteiten van varkensvlees met de DOP- en IGP-zegels. Die staan voor een beschermde oorsprongsbenaming en beschermde geografische aanduiding. Deze classificaties zijn door de Europese Unie ingesteld en zijn een e erkenning van de de kwaliteit en unieke kenmerken van voedsel dat op specifieke locaties wordt geproduceerd.

Strategische uitbreiding

De overname van de faciliteiten en merken van King’s Group is strategisch voor de uitbreiding van JBS in de Verenigde Staten en Europa, maar ook in andere regio‘s. Het bedrijf heeft door de overname namelijk een portfolio en structuur voor het produceren en distribueren van authentieke Italiaanse specialiteiten zoals prosciutto, bresaola, bologna worst, spek en salami met certificering van oorsprong.

Aanzienlijk groeipotentieel

“Deze acquisitie is in lijn met onze strategische aanpak om te groeien in producten met een hoge toegevoegde waarde. Het plaatst ons onder de leiders in Italiaanse ‘salumeria’ en maakt gebruik van onze commerciële strategie in de VS, waar we US$ 200 miljoen investeren in een Italiaanse specialiteitenfabriek. Het groeipotentieel van de merken King’s en Prince in Europa en de Verenigde Staten is aanzienlijk”, aldus Gilberto Tomazoni, CEO van JBS Global.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin