Doorgaan naar artikel

Jumbo lanceert app voor gezond eetpatroon

Supermarktketen Jumbo gaat consumenten helpen gezonder te kiezen met de app Jumbo Foodcoach.

Geüpdatet op:
Nieuws
Food
De Jumbo Foodcoach is ontwikkeld voor de topsport en is nu voor alle klanten beschikbaar. - Foto: Jumbo Supermarkten premium

De Jumbo Foodcoach is ontwikkeld voor de topsport en is nu voor alle klanten beschikbaar. - Foto: Jumbo Supermarkten

Supermarktketen Jumbo gaat consumenten helpen gezonder te kiezen met de app Jumbo Foodcoach.

De kennis voor de app komt voort uit de topsport. Voedingsmiddelen die in de Schijf van Vijf passen, worden hierbij gepromoot. Een gezonder eetpatroon is het doel.

Eten en presteren

Mensen willen gezonder eten, maar vinden het moeilijk om consequent te blijven, merkt Jumbo. Supermarkten nemen ze bij de hand. In navolging van concurrent Albert Heijn, die de FoodFirst Leefstijlcoach-app heeft, komt Jumbo met de Jumbo Foodcoach. De technologie voor de Foodcoach is ontwikkeld met de topsportexperts van onder andere NOC*NSF, TeamNL, Team Jumbo-Visma en PSV. Lekker en gezonder eten is hierbij gecombineerd met beter presteren. Opvallend aan de Jumbo-app is de productwissel-functionaliteit.

Productwissel

Met zo’n productwissel kunnen klanten een product, door het te scannen, vervangen door een beter alternatief. De optie ‘goede wissel’ is een vergelijkbaar gezonder alternatief en dus een kleine stap in de goede richting. Een gouden wissel is een product dat in een productgroep valt die past in de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Die producten worden dus actief gepromoot in de Jumbo-app. Ook is er een spaarprogramma dat gezondere keuzes stimuleert, omdat die meer punten opleveren. Volgens Jumbo worden de huismerkproducten steeds gezonder.

Persoonlijk voedingsplan voor sporters

Voor fanatieke sporters zit in de app een functie voor een persoonlijk voedingsplan om hun sportprestaties te verbeteren. In de toekomst volgt ook een toegespitst aanbod voor klanten met andere persoonlijke doelstellingen, zoals plantaardig eten.

“We zien in onze winkels en online dat steeds meer klanten bewust kiezen voor gezondere voeding”, zegt Colette Cloosterman-van Eerd, chief commercial office bij Jumbo. “Maar het maken van gezondere keuzes is niet altijd en voor iedereen makkelijk. Juist op het moment dat bij veel mensen de goede voornemens nu weer wat wegzakken, willen we onze klanten extra hulp bieden.”

Snel delen

Petra Vos
Petra Vos

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin