Doorgaan naar artikel

Kraft Heinz sluit joint venture met vega start-up NotCo

Voedingsmiddelenbedrijf Kraft Heinz sluit een joint venture met start-up The NotCompany (NotCo).

Foto: Kraft Heinz/NotCo premium

Foto: Kraft Heinz/NotCo

Voedingsmiddelenbedrijf Kraft Heinz sluit een joint venture met start-up The NotCompany (NotCo).

NotCo maakt plantaardige producten met behulp van kunstmatige intelligentie en moleculaire wetenschap. Het bedrijf ontwikkelde een algoritme om combinaties van plantaardige grondstoffen te vinden die het dichtst bij de dierlijke producten komen. Het bedacht producten met onder andere de namen NotMilk, NotBurger, NotMeat en NotChicken. NotMilk (plantaardige melk) is in enkele landen in Noord-en Zuid-Amerika in een paar versies te koop. De hoofdingrediënten van de drank zijn water, erwteneiwit en, bij de volle melk versie, zonnebloemolie. Daarnaast worden onder andere ananassapconcentraat en koolsapconcentraat toegevoegd voor de smaak en geur.

The Kraft Heinz Not Company

De joint venture zal opereren onder de naam The Kraft Heinz Not Company. In de samenwerking worden de technologie van NotCo en het merkenportefeuille en de schaal van Kraft Heinz gecombineerd. De technologie van NotCo zal gebruikt worden in innovatie in verschillende productcategorieën van Kraft Heinz.

Foto: NotCO
Foto: NotCO

‘Hoewel de belangstelling voor plantaardig voedsel toeneemt, blijven er barrières in smaak, variëteit en beschikbaarheid. Door gebruik te maken van technologie en een flexibele benadering van innovatie, heeft NotCo aanzienlijke vooruitgang geboekt bij het aanpakken van deze consumentenbehoeften door plantaardige vervangingen voor dierlijke producten te ontwikkelen met eenvoudigere ingrediënten die geen concessies doen aan smaak, functionaliteit of consumptie-ervaring’, zo stellen de twee bedrijven.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin