La Vache qui rit krijgt make-over

Groupe Bel gaat La Vache qui rit, haar bekende smeerkaasje, vernieuwen. Het logo, dat al 35 jaar hetzelfde is, krijgt een modernere versie zonder weiland en zonder oorbellen bij de koe. Daarnaast worden de driehoekige kaasjes in een ronde doos straks ‘gewoon’ rechthoekig.

Het smeerkaasje bestaat al sinds 1921 en viert dus volgend jaar zijn honderdjarig bestaan. Groupe Bel verkoopt La Vache qui rit inmiddels in meer dan 130 landen in de hele wereld. Het kaasbedrijf, ook eigenaar van Leerdammer, heeft het nieuwe uiterlijk eerst uitgebreid getest, vooral in Frankrijk maar ook in de VS. Daar is de smeerkaas, net als het andere merk Baby Bel, een succes.

Teksten wel steeds aangepast

Hoewel het beeldmerk straks overal in de wereld hetzelfde is, worden de bijbehorende teksten wel steeds aangepast. Zo wordt in Frankrijk de nadruk gelegd op de Jura als herkomst van de gebruikte melk, maar staat er in de VS ‘made with real cheese’ op. Groupe Bel benadrukt daarbij dat alleen de verpakking wordt aangepast, maar dat er niets verandert aan het product zelf.

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.