Foto: Canva
Het Franse kippen- en traiteurbedrijf LDC Groupe heeft in de eerste helft van haar boekjaar – tot 1 augustus – een omzet gedraaid van € 2,122 miljard. Dat is 0,8% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Op vergelijkbare basis daalde de omzet wel met 1,7%, ondanks een 1,4% hoger volume. Kip nam bijna € 1,5 miljard aan omzet voor haar rekening. Die markt bleef op peil dankzij de grote vraag van de consument, die het wegvallen van een flink deel van de horeca-omzet voldoende kon compenseren. Bovendien kon LDC Groupe de afgelopen maanden veel zomerwild afzetten. Het Franse bedrijf tekent daarbij wel aan dat er meer geld is besteed aan reclame-uitingen.
Recente overnames
Internationaal daalde de afzet door de coronacrisis wel met 10,5%, maar dat werd in het omzetcijfer voldoende gecompenseerd door recente overnames zoals van de Benelux-kippenhandel Kiplama in juli vorig jaar. Bij de traiteur-divisie was in de periode maart tot en met mei sprake van een flinke terugslag, maar beginnen de activiteiten vooral bij de merkproducten inmiddels weer flink aan te trekken.