Doorgaan naar artikel

Lidl Duitsland wil aandeel plantaardige eiwitten ‘continu’ vergroten

De Duitse supermarktketen Lidl wil het aandeel plantaardige eiwitten richting 2025 continu vergroten.

Lidl Duitsland premium

Foto: ANP

Lidl Duitsland wil het aandeel plantaardige eiwitten richting 2025 continu vergroten.

Concrete cijfers daarvoor heeft de retailer nog niet, daarvoor moet eerst de huidige situatie worden geanalyseerd. Dat zei Christoph Graf, de belangrijkste inkoper voor de Duitse markt, tegen Lebensmittel Zeitung tijdens de Grüne Woche.

“We hebben overal ter wereld een bewuster dieet nodig om onszelf binnen onze planetaire grenzen te voeden”, zei Graf. Dit kan zelfs een concurrentievoordeel voor de supermarkt worden. “Ik geloof dat de jongere generatie blij is als we het onderwerp behandelen.” Als de retailer kan laten zien dat hij iets heeft bereikt, ‘dan worden we ook positiever gezien’, hoopt de inkoper. Dit zal niet meteen leiden tot meer omzet, ‘maar als we anders worden waargenomen door onze klanten, dan geeft dit ons een onderscheidend vermogen’.

Lidl Duitsland wil ‘iets veranderen’

Lidl wil niet alleen positief overkomen bij klanten, ‘we willen iets veranderen’. Daarvoor is het volgens Graf nodig dat ook de keten en de concurrentie mee veranderen. “Het is gemakkelijker als andere mensen op deze trein springen. Als we alleen zijn, is het soms ingewikkeld.” De strategische partners van de retailer zijn volgens de inkoper al ‘maximaal gemotiveerd’.

Extra themaweken bij Lidl

Om consumenten te overtuigen meer plantaardig te kopen, worden bijvoorbeeld extra themaweken in het leven geroepen om meer plantaardige eiwitten in de winkelschappen te brengen. “Natuurlijk willen we niet alle klanten het dieet voorschrijven. In plaats daarvan proberen we onze klanten te motiveren”, zegt de inkoper.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin