Doorgaan naar artikel

Lockdown zorgt voor meer vraag Kraft Heinz-producten

Producten van Kraf Heinz, zoals tomatenketchup, werden beter verkocht tijdens de lockdowns. - Foto: Canva/Erik Mclean

Producten van Kraf Heinz, zoals tomatenketchup, werden beter verkocht tijdens de lockdowns. - Foto: Canva/Erik Mclean

De lockdown als gevolg van het coronavirus zorgde voor een grotere vraag naar producten van Kraft Heinz.

Het voedingsmiddelenbedrijf zag de omzet in de afgelopen drie maanden toenemen met 3,8%. Op eigen kracht, dus zonder bijvoorbeeld recente overnames, groeide de omzet met 7,4%. Dat kwam door meer vraag vanuit de retail, die de daling vanuit de foodservice meer dan compenseerde.

Waardevermindering van foodserviceonderdelen

Kraft Heinz noteerde op diverse bedrijfsonderdelen, waaronder enkele foodserviceonderdelen, een waardevermindering. Het gaat om een vermindering van in totaal bijna $ 1,1 miljard. De waardevermindering in de foodservice weerspiegelt lagere groeipercentages op de langere termijn vanwege de effecten van het coronavirus.

Verlies van € 1,65 miljard

Door de waardevermindering noteerde het voedingsmiddelenconcern, dat ook een ketchup-productielocatie in Elst heeft, een verlies van $ 1,65 miljard. Vorig jaar in dezelfde periode werd nog een winst van $ 449 miljoen gemaakt.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin