Doorgaan naar artikel

Lotus Bakeries voert volume op

Het Belgische Lotus Bakeries heeft over 2022 een omzet gedraaid van € 877,5 miljoen. Dat was 17% meer dan in het voorafgaande jaar, een toename die te danken was aan hogere verkoopprijzen maar ook een 8% hoger volume. De nettowinst van de producent van koekwaren en gezonde snacks viel met € 106,2 miljoen 13% hoger uit dan in 2021.

Geüpdatet op:
Nieuws
Food
Lotus Bakeries premium

Foto: Canva

Het Belgische Lotus Bakeries heeft over 2022 een omzet gedraaid van € 877,5 miljoen. Dat was 17% meer dan in het voorafgaande jaar, een toename die te danken was aan hogere verkoopprijzen maar ook een 8% hoger volume. De nettowinst van de producent van koekwaren en gezonde snacks viel met € 106,2 miljoen 13% hoger uit dan in 2021.

Lotus Bakeries, met onder meer merken als Lotus, Peijenburg, Snelle Jelle en Nakd, rept in het jaarbericht nauwelijks over de kostenstijgingen. Het bedrijf spreekt vooral over de sterke organische groei van de hoofddivisies, Lotus Biscoff en Lotus Natural Foods.

In Europa werd in de meeste landen een groei in de dubbele cijfers gerealiseerd, in de VS doen vooral de fruitsnacks van Bear het goed. In beide sectoren breidt het Belgische bedrijf de activiteiten over de wereld voortdurend uit. Om aan die stijgende vraag te voldoen, heeft Lotus ook weer € 131 miljoen geïnvesteerd in uitbreiding van de capaciteit.

Local Heroes

Bij de ‘Local Heroes’, de landelijke merken in ons land, België, Frankrijk en Duitsland, bleef de omzet stagneren. Lotus Bakeries blijft echter in die merken investeren en is ook optimistisch dat ‘constructieve plannen met de winkelbedrijven een positieve evolutie zullen ondersteunen.’ ‘Deze pijler is strategisch belangrijk en biedt marktleiderschap met een gevarieerd assortiment aan producten en een goede kasstroom.’

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin