Doorgaan naar artikel

Lotus Bakeries ziet omzet 13% toenemen

Het Belgische Lotus Bakeries heeft in het eerste halfjaar een omzet geboekt van € 365 miljoen.

Geüpdatet op:
Bedrijven
Nieuws
Foto: ANP premium

Foto: ANP

Het Belgische Lotus Bakeries heeft in het eerste halfjaar een omzet geboekt van € 365 miljoen. Dat is 13% meer dan een jaar eerder.

De nettowinst ging met 18% omhoog naar bijna € 48,8 miljoen. De groei is niet alleen te danken aan de heropening van de horeca en herstel van het vliegverkeer, maar ook aan de verdere expansie van zowel de koekjes- als de gezonde snackbusiness.

Productiecapaciteit opgevoerd

De koekjes, speculoospasta en andere producten van Lotus Biscoff, nog steeds de belangrijkste pijler onder het bedrijf, worden in een groot aantal landen steeds meer verkocht en is daarmee volgens de Belgische eigenaar nu één van de grootste koekmerken ter wereld. Het bedrijf heeft recent de productiecapaciteit in België en in de VS ook verder opgevoerd.

De andere divisie, Lotus Natural Foods met merken als näkd en TREK, realiseerde in het tweede kwartaal een omzetgroei van 40% en is daarmee weer terug op het niveau van 2019. Verder meldt het Belgische bedrijf dat Peijnenburg zijn marktaandeel weet te behouden en dat Snelle Jelle aanvankelijk te lijden had onder de lockdowns maar in de laatste maanden weer een sterke groei laat zien.

Groeiplannen

CEO Jan Boone is weliswaar tevreden met de groei maar onderstreept toch vooral de groeiplannen voor de diverse merken. “Het beste deel van het Lotus Bakeries-verhaal moet nog geschreven worden. We beginnen net pas de wereld te veroveren met Lotus Biscoff en Lotus Natural Foods. Jaarlijks gooien miljoenen gezinnen in de hele wereld voor het eerst onze producten in hun boodschappenmandje. Het potentieel is nog enorm.”

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin