Doorgaan naar artikel

Maaltijdboxenbedrijf HelloFresh groeit als een speer

Hello Fresh heeft nu wereldwijd 6,9 miljoen klanten, tegen 5 miljoen een jaar terug.

Geüpdatet op:
Bedrijven
Nieuws
HelloFresh denkt over het hele jaar 2021 uit te komen op een omzetgroei van 57 tot 62%.

HelloFresh denkt over het hele jaar 2021 uit te komen op een omzetgroei van 57 tot 62%.

HelloFresh rekent erop dit jaar nog harder te kunnen groeien dan eerder gedacht.

Het van oorsprong Duitse maaltijdboxenbedrijf kreeg afgelopen kwartaal namelijk weer veel nieuwe klanten. Wereldwijd kwam de teller daardoor op meer dan 6,9 miljoen klanten, tegen 5 miljoen een jaar terug. De prognose overtreft de verwachtingen van beleggers. De koers op de beurs in Frankfurt was in de loop van dinsdagmiddag ruim 20% hoger dan de slotkoers op maandag voor het bekendmaken van de resultaten.

Harder groeien

HelloFresh denkt in heel dit jaar nu uit te komen op een omzetgroei van 57 tot 62%, uitgaande van constante wisselkoersen. Eerder lag de voorspelling nog op 45 tot 55% groei. Geholpen door de terugkeer naar een, volgens HelloFresh, ‘normaler zomerseizoen’ steeg de omzet afgelopen periode met zo’n 45% op vergelijkbare basis tot € 1,4 miljard. In totaal werden bijna 28 miljoen bestellingen geplaatst. Dat is bijna 42% meer dan in het derde kwartaal van vorig jaar.

“Ook in het derde kwartaal van 2021 zijn we fors blijven investeren in ons product en onze service”, benadrukt topman Dominik Richter in een verklaring. Zo is de onderneming in juli ook begonnen in Noorwegen. Vorige maand volgde de lancering in Italië. Mede door al die investeringen daalde de winst, gecorrigeerd voor onder meer rente en belastingen, in de voorbije periode met 30%. HelloFresh handhaaft zijn doelstelling voor de winstmarge voor heel dit jaar.

Just Eat Takeaway

Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway profiteerde van de positieve berichten van HelloFresh. De koers van het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl steeg enkele procenten en kwam even boven € 64 per aandeel uit. In de loop van de middag ging een deel van de winst echter weer verloren. Just Eat ligt onder vuur van een grote aandeelhouder die vindt dat de resultaten achterblijven. Aandeelhouder Cat Rock Capital Management wil dat Just Eat het overgenomen Amerikaanse Grubhub afsplitst of verkoopt.

Mede-auteur: Wim Esselink

Snel delen

Image
ANP

Algemeen Nederlands Persbureau

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin