Doorgaan naar artikel

Meer omzet en maaltijden voor HelloFresh ondanks inflatie

Een goed kwartaal voor de maaltijdboxbedrijf HelloFresh.

De gemiddelde bestelwaarde van maaltijden is € 64 tegenover € 51 vorig jaar.  Foto: HelloFresh premium

De gemiddelde bestelwaarde van maaltijden is € 64 tegenover € 51 vorig jaar. Foto: HelloFresh

Een goed kwartaal voor de maaltijdboxbedrijf HelloFresh.

Naast een omzetstijging van 31% op jaarbasis, bezorgde het bedrijf ruim 5% meer maaltijden. Dat maakt het bedrijf bekend in de resultaten van het derde kwartaal. Het Duitse bedrijf had een omzet van bijna € 1,9 miljard. Dat heeft te maken met de toename en waarde van de bestellingen. In dit kwartaal bezorgde het bedrijf 243 miljoen maaltijden. Vorig kwartaal was dit nog 270 miljoen. De afname is een trend die elk jaar terugkeert bij het bedrijf, in de vakantieperiode zetten klanten hun bestelling stop.

HelloFresh is er in geslaagd betaalbaar te blijven

Topman Dominik Richter zegt tevreden te zijn met het resultaat en dat het bedrijf ondanks de hoge inflatie goed blijft presteren: “HelloFresh is er in geslaagd betaalbaar te blijven. De impact van de inflatie is opgevangen en niet elke prijsverhoging wordt volledig doorberekend aan de consument.”

De gemiddelde bestelwaarde van maaltijden is € 64 tegenover € 51 vorig jaar. In totaal heeft HelloFresh 7,5 miljoen klanten. De ebitda, het resultaat voor belasting, rente, afschrijving en afboekingen, bedroeg € 72 miljoen. Dat is een daling van 10% ten opzichte van vorig jaar, toen was de bedrijfswinst nog € 80 miljoen.

Hoge marketingkosten

De kosten voor marketing nemen een grote hap uit de winst van HelloFresh. De marketingkosten zijn goed voor 17,8% van de omzet. Richter verklaart dit doordat de maaltijdbox in meerdere markten is geïntroduceerd en daar vol op naamsbekendheid ingezet wordt. Daarnaast wil het bedrijf op bestaande en grotere markten klanten behouden. Dit doet HelloFresh bijvoorbeeld door veel kortingscodes en aanbiedingen te geven,

De coronapandemie lanceerde HelloFresh tot een van de grootste maaltijdboxspelers, die groei probeert het bedrijf nu vast te houden.

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin