Doorgaan naar artikel

Mondelez verkoopt meer snacks

Oreo is één van de merken van de Amerikaanse snackfabrikant Mondelez. - Foto: ANP

Oreo is één van de merken van de Amerikaanse snackfabrikant Mondelez. - Foto: ANP

De Amerikaanse snackfabrikant Mondelez van merken als TUC, Oreo en Cote d’Or heeft de vergelijkbare omzet in het eerste kwartaal met 6,4 procent weten op te voeren naar $ 6,7 miljard.

In de Verenigde Staten werd ruim 15 procent meer verkocht, in Europa bleef dat beperkt tot 1,3 procent, terwijl in Zuid-Amerika ruim 9 procent minder werd verkocht. Europa leverde bijna $ 2,6 miljard aan omzet op, Noord-Amerika $ 1,9 miljard. De operationele winst daalde met ruim 17 procent naar $ 856 miljoen. Dat is vooral te wijten aan negatieve valuta-ontwikkelingen en verliezen op grondstoffen derivaten.

Meer vraag naar snacks door lockdown

“We hadden een sterk eerste kwartaal met een recordwinst aan marktaandelen en een uitstekende uitvoering ondanks de moeilijke omstandigheden,” aldus de Belgische CEO Dirk van de Put. Mondelez zag vooral in maart de vraag naar snacks sterk toenemen, met name in Noord-Amerika waar de lockdown in die maand op gang kwam. Die vraaggroei was ruim voldoende om een daling in opkomende landen op te vangen.

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin