Nederlands ei als Duits regioproduct is misleidend

27-07 | |
Consumentenorganisatie VBZ stelt dat regionale herkomst voor de consument een steeds belangrijker koopcriterium wordt. Producten waarvoor regionale reclame wordt gemaakt, behoren uit de regio te komen. - Foto: ANP
Consumentenorganisatie VBZ stelt dat regionale herkomst voor de consument een steeds belangrijker koopcriterium wordt. Producten waarvoor regionale reclame wordt gemaakt, behoren uit de regio te komen. - Foto: ANP
Consumentenorganisatie Verbraucherzentrale Brandenburg (VBZ) bereidt een aanklacht tegen verpakkingsbedrijf voor wegens misleidende reclame. Nederlandse eieren die door supermarktketen Lidl/Kaufland in Brandenburg als regionaal product in de schappen waren geplaatst, zorgen voor verontwaardiging bij consumentenorganisatie VBZ in deze Duitse deelstaat. De consumentenorganisatie bereidt daarom een aanklacht voor wegens misleidende reclame. Op de verpakkingen van de eieren stond onder meer ‘


Word abonnee en lees verder

Met een abonnement heeft u onbeperkt toegang tot alle premium artikelen.
Al abonnee? Log hier in.

Neem een abonnement
Verseput
Wim Verseput Freelance redacteur
Meer over



Beheer