Nestlé koopt deel van The Bountiful Company

30-04 | |
Foto: Nestlé
Foto: Nestlé

Levensmiddelenconcern Nestlé neemt een deel van vitamine- en supplementenmaker The Bountiful Company over.

Daar betalen de Zwitsers $ 5,75 miljard voor, omgerekend zo’n € 4,7 miljard. Nestlé heeft al een eigen vitaminen- en supplemententak en vindt de overgenomen merken daar een goede aanvulling op.

De merken Nature’s Bounty, Solgar, Osteo Bi-Flex en Puritan’s Pride en de tak van The Bountiful Company die huismerken maakt voor Amerikaanse bedrijven zijn volgens Nestlé snelgroeiend. Ze worden deel van het Zwitserse concern. Die merken zijn samen goed voor een jaaromzet van een kleine $ 1,9 miljard en een bedrijfswinst van $ 342 miljoen.

Merken van The Bountiful Company, die zich op sport en voeding richten, neemt Nestlé niet over. Ook de Canadese tak die vrij verkrijgbare, dus niet-medische, supplementen verkoopt, wil Nestlé niet hebben.

De markt voor voedingssupplementen en vitamines groeit al jaren en dat is tijdens de coronapandemie doorgezet. Mensen hoopten zo hun immuunsysteem te kunnen versterken.

ANP Algemeen Nederlands Persbureau

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.