Nieuwe organisatie moet RFC sneller aan resultaat helpen

14-04 | |
Foto: ANP
Foto: ANP

De Business Unit Consumer Dairy van FrieslandCampina wordt georganiseerd naar regio’s en clusters.

Dit is om nieuwe marktstrategieën sneller te kunnen uitrollen, zo heeft FrieslandCampina bekend gemaakt.

Vier onderdelen

De veranderingen moeten, na goedkeuring door de Ondernemingsraad, per juli ingaan. Er komen vier onderdelen: de regio Europa met Jan Kruise als directeur (voorheen directeur Duitsland), de regio Azië met Harvey Uong als leidinggevende, het cluster Midden Oosten/Noord Afrika, waar Sumeet Mathur directeur van is en het cluster sub-Sahara met Ben Langat als hoofd. De eenheden van Indonesië en Pakistan worden hier buiten gehouden vanwege hun specifieke marktomstandigheden. Kaas-dochter Zijerveld zal daarnaast blijven opereren als bedrijf met extra zelfstandigheid.

Nieuwe opzet Food & Beverage-organisatie

De nieuwe opzet van de Food & Beverage-organisatie wordt separaat aangekondigd, gevolgd door een adviesaanvraag aan de Centrale Ondernemingsraad (RfA), zo meldt FrieslandCampina.

FrieslandCampina Professional en RFC Consumer Dairy zijn beide onderdeel van de business group Food & Beverage.

van der Horst

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.