Doorgaan naar artikel

Omzet supermarkten daalt dankzij Picnic

Foto: ANP

Foto: ANP

Supermarkten zien hun omzet flink dalen sinds websupermarkt Picnic boodschappen bezorgt.

Supermarkten die concurreren met Picnic zien de omzet dalen met gemiddeld € 40.000. Voor retailers die ook online boodschappen verkopen, is dit zelfs € 80.000. Vooral versproducten hebben invloed op de cijfers van de concurrentie.

Volgens onderzoeksbureau Nielsen onderstrepen deze cijfers de groeiende invloed van Picnic op de onlineverkoop van dagelijkse boodschappen in Nederland.

Online-omzet boven een miljard

Picnic begon in 2015. In 2017 wist het bedrijf de omzet te verdubbelen. In 2019 brak de online-omzet voor het eerst door de grens van een miljard (€ 1,06 miljard). Nielsen verwacht dit jaar een omzetgroei naar zo’n € 1,83 miljard.

Volgens Nielsen heeft bijna een op de vijf consumenten in Nederland in de afgelopen maand via internet boodschappen gedaan.

Snel delen

Image
Marleen Purmer

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin