Doorgaan naar artikel

Onderzoek: coronacrisis verandert eetgewoonten

Het aantal mensen dat online boodschappen doet, is met 31% is gestegen ten opzichte van 2019. - Foto: ANP

Het aantal mensen dat online boodschappen doet, is met 31% is gestegen ten opzichte van 2019. - Foto: ANP

Een deel van de consumenten heeft als gevolg van de coronacrisis de eet- en drinkgewoonten aangepast. Het gaat om 10% van de consumenten, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte onder 2.376 respondenten.

Vooral jongeren hebben hun voedingspatroon aangepast, meer dan consumenten in andere leeftijdscategorieën. 15% van de jongeren, personen tussen 20 en 39 jaar, hebben hun dieet aangepast, waar dat 10% is voor de leeftijdsgroep 40-64 en 6% voor consumenten van 65+.

6% van de consumenten heeft aan meer fruit te zijn gaan eten, en 5% eet meer groente. Daartegenover staat dat er minder snacks, snoep en alcohol worden geconsumeerd.

Meer online boodschappen

Uit het onderzoek blijkt ook dat 21% van de consumenten minder vaak een supermarkt bezoekt en het aantal mensen dat online boodschappen doet met 31% is gestegen ten opzichte van 2019. Vooral ouderen kopen nu vaker online, met Covid-19 als belangrijkste reden. In toenemende mate kiezen consumenten hun primaire supermarkt op basis van de mogelijkheden om online boodschappen te doen.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin