Online supermarkt Crisp breidt uit naar Vlaanderen

15-06 | |
Een bestelwagen van Crisp onderweg. Het bedrijf breidt uit naar België. Foto: Crisp
Een bestelwagen van Crisp onderweg. Het bedrijf breidt uit naar België. Foto: Crisp

De Nederlandse online supermarkt Crisp breidt uit naar Vlaanderen.

Het bedrijf start met bezorging van boodschappen bij de zuiderburen. Dat schrijft het Financieele Dagblad. Sinds de oprichting van Crisp stond internationale uitbreiding al op het wensenlijstje, zegt medeoprichter Tom Peeters tegen de krant.

Lokale en verse producten bij Crisp

Crisp verkoopt vooral lokale en verse producten en richt zich hierbij op voedsel. Producten als wc-papier worden niet verkocht. De supermarkt heeft voor de uitbreiding naar België het assortiment aangepast op de lokale wensen en daar producten uit de buurt bij gezocht. Het bedrijf houdt geen voorraad aan, maar koopt in wat zijn klanten bestellen. Voor de verspreiding van de producten heeft Crisp vlak onder Antwerpen een distributiecentrum gehuurd. Van daar kan het gebied tussen Brussel, Gent, Antwerpen en Leuven beleverd worden.

De keuze viel op Vlaanderen omdat Belgen ‘smaak en kwaliteit van eten misschien wel meer dan Nederlanders waarderen’, zegt de medeoprichter. Dat is volgens hem precies waar Crisp zich op wil onderscheiden.

750.000 klanten in Nederland

In Nederland heeft de supermarkt 750.000 klanten. 85% van hen bestelt meer dan eens. Tegen de Belgische krant De Tijd vertelt Peeters dat tegen 2026 Crisp minstens evenveel klanten moet hebben in België, nadat ook Wallonië wordt toegevoegd aan de bezorgregio.

Crisp haalde in een investeringsronde eerder dit jaar € 30 miljoen op. De oprichters van Just Eat Takeaway behoren tot de investeerders. Vorig jaar verzevenvoudigde de omzet. Het bedrijf is nog niet winstgevend.

Kloosterman


Beheer